گروه دانش: دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، در دومین نشست خبری سال‌جاری این نهاد، با تشریح آخرین طرح‌ها و برنامه‌های در دست اقدام این شورا، از تدوین نقشه جامع علمی کشور،

دوره‌های آموزشی مهندسی فرهنگی، انتشار تقویم تاریخ علم و فرهنگ، اجباری شدن پیوست فرهنگی برای تمام طرح‌های اقتصادی، عمرانی و صنعتی و همچنین تاسیس ستاد هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی خبر داد.

دکتر محمد رضا مخبر دزفولی با اشاره به تهیه پیش نویس اولیه نقشه جامع علمی کشور گفت: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تا 3 ماه دیگر آن را به تصویب می‌رساند.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صراحتا تاکید کرد: تمامی اخبار مرتبط با این نقشه را از نهاد شورا و شخص بنده پیگیری کنید.

این تاکید دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درحالی است که پیش از این، اخبار متفاوتی در مورد این نقشه از سوی معاونت علمی - فناوری رئیس‌جمهور و مسئولان وزارت علوم منتشر شده بود.

مخبر دزفولی در نشستی با خبرنگاران افزود: پیش‌نویس نقشه جامع علمی کشور آماده شده است و این پیش‌نویس حدود هزار صفحه پیوست دارد و بیش از هزار نفر به‌صورت مستمر و فعال درگیر تهیه این پیش‌نویس و پیوست آن بوده‌اند.

به گفته مخبر هم اکنون 500 نفر از دانشگاهیان نخبه‌ کشور برای اظهار نظر درباره پیش‌نویس نقشه جامع علمی کشور شناسایی شده‌اند.

در این نشست خبری، دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سؤال که چرا معاون فناوری رئیس‌جمهور هر از گاهی خبر از تدوین این نقشه می‌دهد، تصریح کرد: در این‌باره تنها مرجع پاسخگویی بنده خواهم بود و آنچه عرض می‌کنم این است که این نقشه تا 3 ماه آینده از سوی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب می‌شود.

دبیر شوای عالی انقلاب فرهنگی این نقشه را «نقشه راه» برای رسیدن به چشم‌انداز 20ساله نظام دانست که بعد از اصلاح پیش‌نویس اولیه، ویراست دوم آن برای تصویب به صحن شورای‌عالی انقلاب فرهنگی آورده می‌شود.

مخبر دزفولی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت 3 ساله کمیته‌ فرهنگ و تمدن در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در زمینه تدوین تقویم تاریخ علم و فرهنگ خاطرنشان کرد: تقویم تاریخ علم و فرهنگ مشتمل بر تمام توانایی‌های علمی و فرهنگی ملل مسلمان است که حدود 4 هزار صفحه حجم دارد و برای روزهای مختلف سال مناسبت‌های متعددی پیش‌بینی شده است.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی این تقویم را دایره‌المعارفی دانست که به زمینه‌های علمی و فرهنگی تمام ملل مسلمان توجه کرده  که قرار است این تقویم 4 هزار صفحه‌ای امسال منتشر ‌شود.

وی همچنین از تدوین سیاست‌های الگوی تبلیغات محیطی و شهری، راه‌اندازی پایگاه اسلامی علوم انسانی، بررسی سیاست‌های مرتبط با جهانی شدن و تمدن‌سازی و ساماندهی فعالیت‌های قرآنی در کشور به‌عنوان سایر طرح‌ها و برنامه‌های در دست اقدام شورای‌عالی انقلاب فرهنگی یاد کرد

کد خبر 57664

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز